באה – הלכה: האירוניה כרטוריקה של הנכחת הנעדר ביצירתה של דליה רביקוביץ'

תוכנם של שני הסיפורים הפותחים את קובץ הסיפורים האחרון של דליה רביקוביץ', "באה והלכה" (מודן, 2005), הוא אוטוביוגרפי: מות האב בתאונת דרכים, הגירת המשפחה אל הקיבוץ, גלגוליה של הבת בין משפחות אומנות.1 הרושם האוטוביוגרפי עשוי להתחזק גם בשל גלישותיה כמספרת מנקודת מבט חיצונית, "יודעת כל", אל נקודת מבט אישית ופרטית מאוד. "אביה היה חקלאי ואמה, שושנה- ציפורה, היתה חובצת חמאה בנענוע צנצנת שמנת שהיתה חובטת על ירכיה. כשהכרתי את סבתא שושנה-ציפורה היא הצטיינה במיוחד בקציצות בשר קרות." …

המאמר פורסם בכתב העת ״מטעם״ 6, 2006

המאמר המלא להורדה (PDF)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on TumblrShare on LinkedInDigg thisEmail this to someone
פורסם בקטגוריה מאמרים. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.